Zašto drvo?
U doba suvremenih umjetnih materijala, možda je teško mladom nautičaru objasniti zašto je drvo kao brodograđevni materijal i danas po mnogo čemu izbor br. 1. Drvo kao konstruktivni brodograđevni materijal u maloj brodogradnji ima niz značajnih prednosti ispred drugih uobičajenih materijala.
1 U odnosu na uobičajene brodograđevne materijale, kao što su poliesterske smole, aluminij i visokovrijedni čelik, drvo ima najveći tzv. koeficijent kvalitete. Koeficijent kvalitete nekog konstrukcijskog materijala jest omjer između njegove čvrstoće i volumne težine. To znači da će drvena brodska konstrukcija u usporedbi s drugim konstrukcijama iste veličine i čvrstoće, imati najmanju težinu. Ili, između jednako teških i jednako velikih konstrukcija, drvena će imati najveću čvrstoću. Što je veći koeficijent kvalitete to je materijal podesniji u konstruktivne svrhe, a pogotovo u konstrukcija koje su poželjne da budu lagane a čvrste kao što su brodovi ili avioni. Pri izboru materijala za brodogradnju to je nesumnjivo važan faktor.
2 Drvo kao materijal ispred ostalih je najotpornije na tzv. zamor materijala. Zamor materijala jest smanjenje njegovih mehaničkih svojstava poglavito čvrstoće uslijed intenzivnih dinamičkih opterećenja. Brodska konstrukcija prilikom plovidbe je izložena neprestanim dinamičkim udarima vode i vlastite težine. To je posebno izraženo kod brzih motornih plovila. Ispitivanja su pokazala da su probni komadi različitih materijala izloženi dinamičkim opterećenjima od 1.000.000 ciklusa u vremenu od 30 sati trajno izgubili na svojoj čvrstoći i to kako slijedi:
- Stakloplastika je zadržala samo 22% svoje izvorne čvrstoće,
- Aluminij je zadržao 37% svoje izvorne čvrstoće
- Lamelirano drvo s epoxi smolom je zadržalo 64% svoje izvorne čvrstoće.
3 Drvo ima bolja termička, akustična, galvanska i kemijska svojstva u odnosu na druge uobičajene materijale, tako da nema problema s kondenzacijom, korozijom i osmozom.
4 Estetska svojstva i vizualni doživljaj boravka u okruženju prirodnog materijala.
Možda će netko podsjetiti na skupoću održavanja drvenog broda. To je istina kada se radi o drvenim brodovima izrađenim na tradicionalan način. Za brodove izrađene u WEST tehnici to je davno zaboravljena prošlost. Naime, sve drvene površine izložene vanjskim utjecajima mora i sunca su zaštićene epoxidnom smolom. Tako konzervirano, tehnički suho drvo, zadržava sva svoja izvanredna svojstva, praktično bez starenja dugi niz desetljeća. Troškovi održavanja takvog trupa nisu ništa veći od održavanja stakloplastike.